söndag 23 juni 2024

Femte kollusionen

Foto: adlibris.com/se
Det känns som att det var ett tag sedan senast, men nu är nästa bok i Denise Rudbergs serie här; Femte kollusionen. Jag har gillat de tidigare böckerna i serien och jag gillar den här också. Jag tycket dock att den var lite kort, speciellt med tanke på hur länge man fick vänta på den. De tidigare böckerna kom med ett års mellanrum, men denna fick man vänta två år på. Tycker man att kvinnohistoria och andra världskriget är intressant så tycker jag att man ska läsa dessa böcker.

Elisabeth, Iris och Signe fortsätter sina jobb med kodknäckande och signalspaning på Karlaplan 4. Det som förändrar livet för Signe är att hon nu tagit på sig ansvaret för sin femårige systerson, som blivit föräldralös. Iris blir tvungen att avslöja en personlig hemlighet och Elisabeth beordras ut på ett uppdrag som sätter hennes liv i fara. 

Det är både spännande och intressant att följa dessa kvinnor. Jag hoppas att det inte behöver dröja så länge innan nästa bok kommer ut.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar