söndag 17 mars 2024

Iron flame

Foto: adlibris.com/se
Jag plöjde vidare i Rebecca Yarros andra bok i Empyrean-serie; Iron flame. Denna bok tar vid där den första slutade. Vi får fortsätta att följa Violet och Xander när de kämpar både för sitt förhållande och sitt land. I denna bok kommer många av de sanningar som Violet trott på visa sig vara konstruerade. Hon får kämpa både psykiskt och fysiskt och pressas till bristningsgränser vid flera tillfällen. Hon ifrågasätter sitt förhållande med Xander, sin mammas motiv, sina syskons lojalitet, om hennes vänner kan få veta sanningen utan att direkt hamna i fara m.m.

I denna bok får vi veta mer om Violets andra drake. Bara det att hon har två drakar är speciellt men det kommer nog allt mer visa sig att hennes andra drake är ännu mer betydelsefull än den första, (även fast Tairn är en av de största och mäktigaste). I slutet av boken fick man reda på en del, och även om jag inte hade räknat ut precis hur det låg till så hade jag förstått att Andarna var speciell.

Jag fastnade direkt i den första boken och greppet lossnade inte, så jag bara fortsatta med den andra boken, (som var ännu längre). Nu känns det lite jobbigt att det ännu inte kommit fler böcker i serien och jag kan inte hitta någon information om när det ska göra det. Den enda info jag hittat är att det ska bli en serie på fem böcker och att läsarena kommer få vänta längre på del tre än de behövde göra på del två, (som kom endast sju månader efter del ett).  
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar