torsdag 30 november 2023

Midnight at the Christmas Bookshop

Foto: bokus.com
Nu har jag lyssnat på fortsättningen; Jenny Colgans Midnight at the Christmas Bookshop. Denna bok tar vid där den förra slutade. Den handlar om nästa år och slutar än en gång precis efter jul.

Carmen är ensam igen, efter en massa missförstånd med pojkvännen. Det är faktiskt lite störigt hur totalt de missförstår varandra. Först trodde jag att denna bok skulle handla om hur Carmen träffar någon ny, men efter ett tag förstod jag att hon inte skulle kunna gå vidare, utan hitta tillbaka till det som hon förlorat. Storsyster Sofia och hennes stora familj är också en del av denna bok. De anställer en ny nanny, eller rättare sagt en manny. Han vinner alas hjärtan och blir direkt en del av gemenskapen. 

Detta är verkligen en mysig bok, precis som böcker av denna författare brukar vara, men lite extra mysig att lyssna på eftersom den har en hel del julmys. Nu får jag fundera på vad jag ska ta härnäst. Ska det bli något mer juligt eller något helt annat...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar