fredag 17 maj 2024

A court of wings and ruin

Foto: adlibris.com/se
A court of wings and ruin tycker jag är den hittils bästa boken i Sarah J. Maas serie om Feyre. Den andra boken var bättre än den första och denna, den tredje, var ännu bättre. Nu var det spännande och engagerande genom hela boken. Det betyder dock inte att jag tycker att man kan hoppa över de två första böckerna. Det är ju ändå en serie och varje bok tar vid där den förra slutade och man får nog mer se det som en helhet, med långsam början.

I början av denna bok återvänder Feyre till Tamlin och vårhovet, för att ta reda på hur djupt hans samarbete med den elake kungen från Highburn går. Hennes band med natthovets höglord Rhysand kan dock inte brytas och det är hos honom som hon hör hemma. Under hotet från Highburn måste de dock alla samarbeta för att inte gå under. Feyres systrar blir nu också brickor i detta spel, högst motvilliga brickor. Kanske kommer de att få större roller i historien nu... 

Romantasy-genren håller fortsatt sitt grepp om mig och jag kommer fortsätta med denna serie och även plocka upp någon annan när det inte finns fler utgivna i denna. Det ska komma fler i denna serie om jag förstått saken rätt... Vi får se när det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar