onsdag 31 augusti 2022

Mammy Walsh´s A-Z of the Walsh family

Foto: bokus.com
Jag har tidigare läst och lyssnat på Marian Keyes böcker om systrarna Walsh. Det har varit underhållande böcker och när jag nu fick nys om att det ska komma fler böcker så kände jag att det var ett tag sedan jag läste de tidigare böckerna. Jag upptäckte också att det fanns en liten och kort bok i serien som jag inte läst. Den lyssnade jag på nyss och det visade sig vara ett utmärkt sätt att fräscha upp minnet. 

Mammy Walsh´s A-Z of the Walsh family har som man hör på namnet mamman i familjen som berättare. Utifrån alfabetets alla bokstäver berättar hon om sin familj och hur hon ser på saker och ting. På detta vis blev jag snabbt och lätt påmind om i alla fall lite av det viktigaste av vad som hände hennes döttrar i deras egna böcker. Om man inte läst de böckerna har man kanske inte så stort nöje av denna, men för mina syften var den perfekt.

Jag kommer vid tillfälle lyssna på den nya boken om Rachel. Hon var ju på behandlinghem för drogproblem i sin bok så det blir intressant att se hur det är med henne nu. Enligt hennes mamma, i denna bok, så är hon mycket tråkigare nu när hon inte tar droger. Som ni hör är mamma Walsh inte en helt vanlig mamma, för det kan ju inte anses politiskt korrekt att som mamma tycka att ens barn var roliga när det var drogmissbrukare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar