lördag 12 augusti 2023

En orolig grav

Foto: bokus.com
Jag har verkligen fastnat i Elly Griffiths serie om arkeologen Ruth Galloway. En orolig grav är den femte boken i serien, och även om alla böckerna följer ungefär samma mönster så vill jag bara fortsätta och lyssna på nästa bok. 

I den här boken får Ruth reda på att en av hennes studiekamrater har dött och strax efter får hon ett brev från honom där han berättar att han tror att han hittat kung Arthurs grav. Han vill ha Ruths hjälp, men nu är han ju död. Det verkar som att han blivit mördad och det kan ha med upptäckten av kung Arthur att göra. Allt detta händer utanför Blackpool, där polisen Harry Nelson är på semester och hälsar på familjen. Han har ingen aning om att Ruth åkt dit och blir minst sagt förvånad när de möts på stranden. Så än en gång hamnar de i en situation där de hjälps åt för att lösa ett fall med mord och arkeologi. 

Jag tycker att det är spännande böcker men, men jag är nog mer intresserad av karaktärernas liv och relationer än av fallet som ska lösa i varje bok. Tydligen är det tio böcker till i serien så jag fortsätter att lyssna.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar