tisdag 12 september 2023

De öde fälten

Foto: bokus.com
På två dagar lyssnade jag på Elly Griffiths sjunde bok om Ruth Galloway; De öde fälten. Detta trots att en av de två dagarna var en vardag. Igår satte jag hörlurarna i öronen när jag kom hem från jobbet och lyssnade tills boken var slut, strax före läggdags. 

När det grävs för ett bygge i Norfolk hittas ett flygplan från andra världskriget. Piloten sitter kvar i cockpit. Arkeologen Ruth kallas till platsen men konstaterar relativt snabbt att piloten inte kan ha legat i planet sedan det störtade. Polisen kallas in och än en gång får Ruth samarbeta med Harry Nelson. Piloten visar sig tillhöra familjen som äger en stor egendom i närheten. Mystiska saker verkan hända i deras närhet och snart är fler liv i fara.

Som jag skrivit förut så är det mer intressant med de återkommande karaktärernas privatliv än det kriminalfall som ska lösas. Jag står fast vid den åsikten. I denna bok händer mycket i folks privatliv men om någon läser detta som inte läst lika långt i serien, och vill göra det, så vill inte jag avslöja en massa. Jag gillar böckerna och kommer fortsätta lyssna. Funderar just nu om jag ska slå på nästa bok direkt, nu i kväll.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar