fredag 19 mars 2021

Familjen Bridgerton 8 - Ett livsavgörande ögonblick

Foto: ablibris.com/se
Nu var det bara Gregory Bridgerton kvar, alla de andra syskonen är lyckligt gifta. Julia Quinns Ett livsavgörande ögonblick handlar om hans väg till ett lyckligt slut. Jag skulle nog säga att det är ett av de mer dramatiska, om man jämför med hans syskon.

Under en bjudning på Anthonys och Kates lantegendom ser Gregory Hermione för första gången. När han endast sett henne bakifrån blir han förälskad i henne. Han är inte ensam om att känna så. Män förälskar sig i Hermione stup i kvarten. Ingen förälskar sig i hennes bästa vän Lucy. Lucy bestämmer sig för att hjälpa Gregory att vinna Hermiones hjärta, för hon tycker att han är ett bättre parti än den sekreterare Hermione säger sig vara kär i. 

Lucy själv är nästan förlovad med lord Haselby, och det blir problematisk när hon inser att hon förälskat sig i Gregory. Lucys liv blir ännu mer komplicerat, men jag avslöjar inte hur för det skulle förstöra läsupplevelsen om någon som läser detta vill läsa boken. 

Detta var en spännande historia. Det var dramatiskt och jag ville bara fortsätta läsa för att få veta hur det skulle kunna lösa sig till slut. Att det skulle lösa sig tvivlade jag aldrig på, för det är en sådan bok som ska sluta lyckligt. Nu är det endast en bok med extra epiloger kvar om familjen Bridgerton. Jag ska med glädje lyssna på den.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar