onsdag 6 juni 2018

Dolda rikedomar

I helgen plockade jag fram en bok som stått i bokhyllan ett tag. Jag köpte den på en bokrea. Det är en dubbelvolym av Nora Roberts. Jag läste en av böckerna i den; Dolda rikedomar. 

Ibland är detta precis vad jag vill läsa. En bok som är spännande, med romantik, och har ett slut som jag vet är lyckligt.

Isadora Conroy har en liten antikhandel i Philadelphia. Hon bor ovanför butiken och nu hyr hon även ut den andra lägenheten i huset. Jed Skimmerhorn är hennes nya hyresgäst. Han har precis lämnat sitt jobb som kommisarie, för att han behövde en paus från polisjobbet, (det var i alla fal vad han trodde). Naturligtvis dras de två genast till varandra, även om det till att börja med är högst motvilligt från Jeds sida.

Det visar sig bli mycket fördelaktigt för Isadora att ha en polis nära till hands. Det blir inbrott i butiken och personer som handlat hos henne mördas. Hon har nämligen råkat handla smuggelgods, som någon är väldigt angelägen om att få tag i.

Detta är en bok som jag sträckläste, för det var precis vad jag var sugen på just nu. Nora Roberts är expert på att få till en lagom blandning av romantik och spänning och man vet precis vad man får när man läser en av hennes böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar