tisdag 12 juni 2018

Begravt i glömska

Foto: albertbonniersforlag.se
Jag tog en till bok av Nora Roberts från bokhyllan; Begravt i glömska. Denna bok har blivit stående för att jag "råkade" se filmen utan att inse att jag hade boken, men inte hade läst den ännu. Nu däremot så  kan jag konstatera att jag inte kom ihåg nästan något av filmen, så jag kunde lugnt läsa boken och förstod inte förrän i slutet vem skurken var.

Cilla McGowan har lämnat Hollywood och en karriär som nådde sin höjdpunkt innan hon blev tonåring, för att ta över sin mormors gård i Virginia. Hennes mormor var en firad Hollywoodlegend som dog en mystiskt död på sin gård. Cilla lägger nu alla sin tid på att rusta upp gården, men stöter på problem. Problem från någon som vill få henne att ge upp och lämna trakten. Hon är dock envisare än så. Dessutom så möter hon grannen Ford Sawyer, som blir den första personen hon mött som verkligen uppskattar henne, stöttar henne och får henne att tro på kärleken.

Spännande och bra bok, när man som jag vill ha något som inte kräver så mycket, som man kan sträckläsa och som man vet slutar lyckligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar