lördag 21 juli 2012

Pythians anvisningar

Foto: cdon.se
Den tredje och sista boken om Victoria Bergmans svaghet heter Pythians anvisningar. Jerker Eriksson och Håkan Axlander Sundquist avslut här sin debuttrilogi. Efter att ha lyssnar klart på den kände jag mig tom... det blev lite av ett antiklimax. Jag hade velat få reda på mer om Victoria och hennes dotter Madeleine och vad som hände med dem.

Ingen av personerna i boken, varken Jeanette eller Victoria, fick reda på allt och hur allt hänger ihop, men som läsare får jag alla förklaringar. Den väv av intriger som jag trodde att jag hade koll på efter andra boken blev bara mer och mer avancerad i bok tre. Allt som jag trodde mig veta stämde inte heller, men som tur var så lämnades jag inte med några direkta frågetecken. Jag hade bara önskat att jag fått veta ännu mer och att det inte hade slutat så pass fort.

Detta är verkligen en trilogi som jag rekommenderar. Den griper tag och och släpper aldrig någonsin. Den väcker starka känslor av engagemang, äckel och ilska. Man förundras över hur störda vissa människor kan bli. Ha gärna tid till hands när du ska läsa dessa böcker, för det är nästan omöjligt att lägga dem ifrån sig. Jag sträckläste dem allihopa på ca en dag/bok. Läs dem!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar