tisdag 10 augusti 2021

Resten av allt är vårt

Foto: adlibris.com/se
Jag är rätt så säker på att jag tidigare nämnt att jag gillar Emma Hamberg. Speciellt gillar jag att lyssna på när hon läser sina egna böcker. Resten av allt är vårt är en självbiografisk bok som handlar om året efter hennes skilsmässa. Personerna har inte fått andra namn utan hon, hennes ex-man och hennes bästa vännina (som hon gjort kokböcker med, jag har en), o.s.v. har alla sina egna namn. Om hon skulle ha ändrat några namn så vet jag i och för sig inte det, men dessa namn är de verkligen så jag gissar att det gäller för övriga också. 

Emma har sina tre döttrar boende hos sig på heltid. Hon ska skriva den fjärde och sista boken om Rosengädda. Dessutom ska hon försöka börja dejta. Allt detta har sina utmaningar. Det är ju inte så att jag kan kan känna igen mig i hennes situation direkt. Jag har ju inte barn eller en ex-man. Trots det så drar hon in mig i sin värld och jag engagerar mig. Jag gläds, förfasas och åker med i bergochdalbanans alla turer. Emma har en fantastisk förmåga att beskriva allvarliga saker på ett humoristisk sätt. Hon gör detta på ett sätt som jag inte kan komma på att jag läst hos någon annan på det viset. Sedan så läser hon så bra också. Jag tror bara att det finns en bok av henne som jag ännu inte läst eller lyssnat på. Jag kommer lyssna på den också. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar