söndag 28 maj 2023

Atlas - Historien om Pa Salt

Foto: adlibris.com/se
Lucinda Riley dog innan hon hann skriva färdigt serien om de sju systrarna. Hennes son Harry Whittaker fick färdigställa den sista boken; Atlas - Historien om Pa Salt. Här ska allt knytas samman. Alla frågetecken från de tidigare böckerna ska få sina svar. Jag tycker att det blev så. Jag upplever inte att jag lämnades med frågor. Jag tycker inte heller att jag direkt märkte av att det var någon annan som skrivit färdigt. Har man läst de andra böckerna i serien så är denna ett måste.

Pa Salt har lämnat efter sig en dagbok. Via den får döttrarna och läsaren lära känna pappans historia, ända från barndomen. Man märker snart att han stötter på karaktärer som man läst om tidigare. Man har faktiskt läst om honom tidigare, utan att veta att det är han. Vid något tillfälle vet jag att jag tänkte att det nog var han som passerade förbi, men i det flesta fall var jag ovetande. Det blir tydligt att ingen av de adoptioner han gjorde var en slump. Det var alltid familjer som han på något sätt träffat tidigare. 

Jag tycker att detta är en mycket bra serie böcker. Jag har tyckt mycket om dem. Jag tycker att detta var ett värdigt avslut på en så engagerade serie. Jag rekommendera varmt hela serien.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar